پاورپوینت فصل اول 1 (مقدمه ای بر فرایند طراحی اموزشی )کتاب طراحی آموزشی مولف دکتر محمودی و معصومی فرد و پور اصغر و حعفری
در قالب ppt, و در 14 اسلاید و قابل ویرایش
قسمتی از متن فایل::
در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات بدون تردید یکی از هدف ها و وظایف نظام اموزشی هر کشوری اماده کردن شاگردان برای پذیرفتن و درک تحولات علمی دنیای اینده است.براوردن این هدف مستلزم گسترش اموزش و پرورش و به کارگیری شیوه هایی است که بر یافته های علمی عقلی و اصولی مبتنی باشد تا افراد متخصص مورد نیاز جامعه را تربیت کند.
دراین فصل به طراحی طراحی اموزشی و مزایا و محدودیت های ان پرداخته خواهد شد.
طراحی در لغت به معنی ابداع کردن، اندیشیدن یا تنظیم یک نظریه ذهنی، ترسیم، ساختن و اماده کردن پیش نویس یک برنامه ،اختصاص دادن یا به کار بستن منابع برای دستیابی به هدف و تهیه برنامه ای صحیح برای حصول انچه از پیش تعیین شده است.
ویلسون طراحی را فرایندی میداند که به وسیله ان چیزی ساخته میشود.از نظر بیلتون طراحی یک فرایند عقلانی منطقی و متوالی برای حل مسائل است.معلم طراحی را فرایند حل مسئله به منظور ایجاد راه حل های جدید میداند.
طراحی با بررسی انتخاب ها و احتمالات متفاوتی اغاز میشود. طراحی یک روند تکرار شونده پیچیده است.
تکرارشونده یعنی چندین طرح ازمایشی یکی پس از دیگری تحلیل میشوند تا زمانی که یک طرح قابل قبول به دست اید.
مفهوم طرح ازمایشی
در روند طراحی طراح بر اساس تجربه و شهود طرح را ایجاد میکند.
مگلیارو ویژگی های طراحی را به این صورت میداند:
طراحی لذت بخش است
فرایند های ان فرد را در رسیدن به راه حل از طریق درک بهتر مسئله یاری میکند
فرایند طراحی مشارکت انسان را میطلبد
فرایند طراحی قابل ازمایش است
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643