پاورپوینت فصل دهم 10 (استراتژيهاي قیمت گذاري) کتاب کارآفرینی و مدیریت کسب و کار های کوچک نوشته حمید رضا کریمی
در قالب pptx و در 82 اسلاید و قابل ویرایش
فهرست مطالب
نیروهاي بالقوه سه گانه: وجهه، رقابت، ارزش
استراتژي ها و تاکتیکهاي قیمت گذاري
استراتژي ها و روشهاي قیمت گذاري براي خرده فروشان
مفاهیم قیمت گذاري براي تولید کنندگان
استراتژي و روشهاي قیمت گذاري براي شرکتهاي خدماتی
تأثیر اعتبار بر قیمت گذاري
خلاصۀ فصل بر حسب اهداف یادگیري
سؤالاتی براي بحث
قیمت گذاری یک تصمیم بازرگانی به حساب میآید که هم هنر و هم علم بوده و رنگ و بویی از یک شم یا غریزه نیز در آن وجود دارد که برای تهیه یک معیار قیمت گذاری خوب از آن استفاده میشود. قیمت گذاری کالاها و خدمات کارآفرینان را ملزم میکند تا بین نیروهای پیچیده متعدد نوعی تعادل برقرار کنند که بسیاری از آنها در جهتهای مخالف یکدیگر عمل میکنند کارآفرینان باید قیمت کالاها و خدمات را به گونه ای تعیین کنند که مشتریان را به خود جذب کرده و منجر به کسب سود برای شرکت شود. متاسفانه بسیاری از مالکان مؤسسات بازرگانی کوچک بدون گردآوری اطلاعات کافی درباره هزینه عملیات و ماهیت مشتریان مبادرت به تعیین قیمت میکنند. قیمت یکی از عوامل مهم در ایجاد روابط بلند مدت با مشتریان بوده و تکنیکهای قیمت گذاری حساب نشده میتوانند منجر به سردرگمی و دور شدن مشتریان شده و سودآوری شرکت مذکور را در معرض خطر قرار دهند قیمت گذاری یکی از مهمترین تصمیمات مالکان مؤسسات بازرگانی کوچک است. تحقیقات انجام شده توسط شرکت مشاوره ای مک کینزی نشان میدهد که استراتژیهای مناسب قیمت گذاری در مقایسه با کاهش هزینه های ثابت با متغیر تأثیر بیشتری بر سود شرکت خواهد داشت قیمت گذاری نامناسب منجر به شکست آن دسته از شرکتهایی میشود که مالکان آنها به اشتباه تصور میکردند که قیمتهایشان آنقدر بالاست که نمیتواند منجر به کسب سود شود در حالی که در واقع چنین نبوده است.
سیمای یک شرکت
Timeless Message
جف تروت، بنیانگذار شرکت Timeless Message شرکتی که مبادرت به فروش بطریهایی همراه با پیامهای تبریک در داخل آنها میکند. پس از مشورت با یک مشاور قیمتهای خود را از میانگین سی دلار به ازای هر بطری به شصت دلار افزایش داد شرکت مذکور بهای تمام شده و ارزش بازار محصولات خود را کمتر از حد تخمین زده بود. افزایش قیمت منجر به یک افت فروش کوتاه مدت شد ولی به گفته تروت ما برای اولین بار پس از چهار سال به مرز سودآوری رسیدیم این بدان معنا بود که ما یک صورتحساب ده دلاری را به ازای هر سفارش صادر میکردیم.
تصمیمات قیمت گذاری بر هر چیزی از تلاشهای بازاریابی و فروش گرفته تا عملیات و استراتژی یک شرکت کوچک مؤثر است. قیمت عبارتست از ارزش پولی یک کالا یا خدمت در بازار قیمت چیزی است که مشتری باید بپردازد تا بتواند کالا یا خدمت مربوطه را دریافت کند. قیمت علامتی مبنی بر ارزش یک کالا یا خدمت است افراد و مشتریان مختلف ارزشهای مختلفی را برای کالاها یا خدمات مشابه قائل میشوند. از دید کارآفرین، قیمت باید با ادراکات ارزشی مشتریان همخوانی داشته باشد به قول یکی از نویسندگان قیمت گذاری نه صرفاً یک مسئله محاسباتی بلکه یک آزمون روانشناسی است روانشناسی قیمت پیش از آنکه یک علم باشد یک هنر است.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643