پاورپوینت فصل دهم 10 (هزینه یابی کیفیت ) حسابداری مدیریت استراتژیک از تئوری تا عمل جلداول مولف دکتر محمد نمازی
در قالب ppt و در 32 اسلاید و قابل ویرایش
فهرست مطالب
فصل ۱۰- هزینه یابی کیفیت
1- مقدمه
تعریف هزینه های کیفیت
تاریخچه تکاملی هزینه های کیفیت
مدل های مختلف هزینه های کیفیت
مدل پیشگیری ارزیابی شکست (PA-E)
مدل هزینه یابی فرایندی
مدل هزینه های فرصت یا هزینه های نامشهود
مثل هزینه های فرآیند
مدل هزینه یابی بر مبنای فعالیت
و مدل کوه یخ
تعیین مقدار بهینه هزینه های کیفیت
مدل اقتصادی هزینه های کیفیت
شرکت های با فرآیندهای سنتی
شرکت های با فرآیند در حال توسعه
مثال عملی
مثال عملی ۱- تابع زبان تاگوچی
مثال عملی ۲ طبقه بندی هزینه های کیفیت
مثال عددی -۳- گزارش هزینه کیفیت، گزارش عملکرد میان و
مطالعات موردی
۱- مطالعه موردی
۱- هزینه کیفیت نرم افزار در گروه سیستم های الکترونیک ریتون
مطالعه موردی ۲ شرکت تتانت
هزینه یابی کیفیت در عمل
پژوهشهای اخیر هزینه یابی کیفیت
خلاصه و نتیجه گیری
پرسش ها
مسایل
مطالعات موردی
منابع
۱ - مقدمه
هزینه یابی کیفیت
بسیاری از شرکتها کیفیت محصولاتشان را به عنوان مهمترین ارزش مشتریان و حیاتی ترین معیار کسب مزیت رقابتی به شمار آورده و در پی بهبود آن میباشند. هر گونه تلاش جهت بهبود کیفیت بایستی به خوبی مورد بررسی قرار گرفته و هزینه های مربوط به آن نیز دقیقاً تعیین شود چرا که هدف برنامه های بهبود مستمر فقط برآورده کردن نیاز مشتریان در خصوص کیفیت نیست بلکه این هدف بایستی با کمترین هزینه تحقق یابد پر واضح است که کاهش هزینه های کیفیت زمانی امکان پذیر است که این هزینه ها کاملاً ،تعریف شناسایی و اندازه گیری شوند تا بتوان تصمیمات منطقی و صحیحی در مورد آنها اتخاذ نمود. بنابراین مدل و شیوه مورد استفاده مدیران جهت تعریف اندازه گیری و گزارش هزینه های کیفیت بسیار اهمیت دارد تا اطمینان دهد تمامی هزینه های کیفیت به درستی شناسایی طبقه بندی و گزارش شده اند (شیفاروا و تامسون، ۲۰۰۶).
۲- تعریف هزینه های کیفیت
در خصوص یک تعریف جامع از هزینه های کیفیت، اجماع و توافق عمومی وجود ندارد (ماچوسکی و ،دیل (۱۹۹۸). اگرچه امروزه اعتقاد آن است که بر هزینه های کیفیت از مجموع هزینه های انطباق" و "هزینه های عدم انطباق" حاصل میشود هزینه های انطباق مبالغی است که جهت جلوگیری از کیفیت پایین پرداخت میشود. مانند هزینههای بازرسی و ارزیابی کیفیت و هزینه های عدم انطباق عبارت از هزینه هایی است که به دلیل وجود کیفیت پایین محصولات و خدمات ایجاد میشود مانند هزینه های دوباره کاری بر اساس تحقیقات دیل و پلانکت (۱۹۹۵) اکنون کاملاً پذیرفته شده است که هزینه های کیفیت شامل ۴ مورد زیر
استان
۱) هزینه هایی که در طول ،طراحی بکارگیری و نگهداری یک سیستم مدیریت
کیفیت رخ میدهد
(۲) هزینه منابعی که جهت بهبود مستمر در کیفیت تعهد میشود، هزینه های شکست (نقص سیستم خدمات و محصولات سازمان و (۴) سایر هزینه های ضروری و فعالیتهای فاقد ارزش افزوده که جهت تهیه
محصولی با کیفیت نیاز است.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643