پاورپوینت فصل سوم 3 (مبانی آموزش و پرورش ) کتاب مبانی و اصول آموزش و پرورش غلامحسین شکوهی ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل سوم 3 (مبانی آموزش و پرورش ) کتاب مبانی و اصول آموزش و پرورش غلامحسین شکوهی

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل سوم 3 (مبانی آموزش و پرورش ) کتاب مبانی و اصول آموزش و پرورش غلامحسین شکوهی
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
35,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل سوم 3 (مبانی آموزش و پرورش ) کتاب مبانی و اصول آموزش و پرورش غلامحسین شکوهی

در قالب ppt و در 108 اسلاید و قابل ویرایش

 

فهرست مطالب
پداگوژی با علم تربیت
مانی تعلیم و تربت
مانی علمی تربت
نظرية تربيت طبیعی
نظریه و طبیعت
تاريخچه تحول فکر تربیت طبیعی
معانی مختلف تربیت طبیعی
نقد نظرية تربيت طبعی
تربیت و جامعه شناسی
نظریه اجتماعی تربیت
تربیت و تستهای اجتماعی
نقد نظریه اجتماعی تربیت
جنبه های انسانی تربیت
تربیت انسان و تربیت حیوان
تربیت و کمال انسانی
مبانی فلسفی تربیت
فلسفه و تعلیم و تربیت
فلسفه آموزش و پرورش
فلسفه و علوم تربیتی
روش های تحقیق
روش تاریخی
تأمل و بازنگری
روش تحلیل منطقی
برهان خلف
جدال
اهداف تعلیم و تربیت
هدف های غایی
اهداف کلی
هدف های تفصیلی

 

 

در فصول قبل بعد از تصریح معنی و مفهوم تربیت و بحث از ضرورت و اهمیت آن معلوم کردیم که تربیت آدمی امکان پذیر است. در همان حال نشان دادیم که رشد مطلوب آدمی به کیفیت مراقبتی که مشمول آن واقع شده بستگی دارد. نیز دانستیم که حسن نیت مربی به تنهائی کیفیت مراقبتهایش را تضمین نمی.کند مربی باید از رموز کار خود آگاه باشد؛ سر موفقیت خویش را بداند و وقتی با شکست مواجه شد بتواند به علل آن پی ببرد. به عبارت دیگر امکان تربیت آدمی در گرو اصول شناخته شده ای است که آشنائی و رعایت آنها موفقیت مربی را تضمین کند و از احتمال شکست وی بکاهد. لذا، بجا خواهد بود اگر قبل از بحث درباره مبانی آموزش و پرورش و اصول آن موقع علم تربیت که خاستگاه این قبیل مفاهیم است روشن شود.


پداگوژی یا علم تربیت
تعریف علم «تربیت» هم مانند تعریف خود «تربیت» دشوار است. زیرا، هنوز درباره موضوع، محتوا و روش آن اتفاق نظر وجود ندارد و علـم بـودن آن مورد تردید است. چنانکه میدانیم هر علمی سعی دارد که قلمرو خود را مشخص سازد، موقعیتها و واقعیتهای مربوطه را توضیح دهد و قوانین حاکم بر آنها را کشف کند در قدیم تجزیه و تحلیل عمل تربیتی معمول نبود و چون تربیت همچون رمز ارتباط دو وجدان وجدان معلم و وجدان متعلم ملحوظ بود، در اذهان به قلمرو هنر مربوط میشد و آفرینش شخصی به شمار می‌آمد از این رو اعمال فرایندهای عادی روش علمی ،مشاهده، اندازه گیری و آزمایش، در مورد موقعیتهای تربیتی کر غیر ممکن به نظر می‌رسید.

مثلاً در اواسط قرن هیجدهم حتى متفکر با هامتی چون ژان ژاک روسو ا همۀ آینده نگری خاص خویش و با وجود اعتقادی که به کارایی روش علمی بویژه روش مشاهده داشت زمان را برای تحقق تعلیم و تربیت علمی ساعد نمیدید و به مربیان توصیه میکرد قبل از پرداختن به مشاهده و مطالعه کودک و به عنوان مقدمۀ لازم آن با دست زدن به یک رشته مطالعات مقدماتی خود را برای به کار بستن وشهای علمی در تعلیم و تربیت آماده کنند:
آرزو دارم که شخص بصیری رساله ای در فن مشاهده اطفال برای ما بنویسد. شناختن این فنّ حائز اهمیت فراوان است؛ پدران و معلمان هنوز از جزئیات آن بیخبر آن بیخبرند. تعدد عوامل ذيمدخل در تربیت از سوئی و نارسایی روشهای معمول زمان برای در ضبط آوردن همۀ آنها از سوی دیگر سـ شد که موفقیت مربی در نظر روسو امری اتفاقی جلوه کند. به نظر او هر تعلیم و تربیتی نوعی مخاطره است. آنچه از ما ساخته است این است که ار وظایف خود را در این راه به نحو احسن انجام دهیم؛ بقیه به علل خارجی که در ضبط ما نیست مربوط است.» روسو با توجه به شرایط زمان خود براین باور بود که تقریباً غیرممکن است تعلیم و تربیتی تنها بر اثر اهتمام و کاردانی مربی به موفقیت انجامد: حد اعلای آنچه در پرتو مراقبت مداوم از ما ساخته است اینست که به این هدف کم و بیش نزدیک شویم؛ نیل کامل بدان در گروی موافقت بخت و اقبال است.»

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643