پاورپوینت فصل نهم 9 ( ناتوانی های یادگیری خاص)کتاب روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی جلد دوم مولف فاطمه قاسملو
در قالب ppt و در 33 اسلاید و قابل ویرایش
قسمتی از متن فایل::
ناتوانی های یادگیری خاص
اختلال یادگیری خاص زمانی تشخیص داده میشود که فرد کمبودهای خاصی در توانایی درک کردن یا پردازش اطلاعات به طور شایسته و درست داشته باشد مشخصه این اختلال مشکلات پایدار در زمینه یادگیری و مهارتهای تحصیلی مربوط به خواندن بیان نوشتاری و ریاضیات است که در اوایل کودکی شروع میشود و با توانایی هوشی کلی کودک همخوانی ندارد.
اختلال یادگیری خاص سه اسپسیفایر عمده دارد:
●همراه با اختلال در خواندن یا نارساخوانی
●همراه با اختلال در بیان نوشتاری یا نارسانویسی
●همراه با اختلال در ریاضیات یا محاسبه پریشی
۱) این مشکلات ناشی از کم توانی ،هوشی تاخیر کلی ،رشد اختلالات شنوایی یا بینایی آشفتگی های هیجانی یا اختلالات عصبی یا حرکتی دیگر نیستند.
۲) مشکل یادگیری نمیتواند ناشی از عوامل بیرونی کلی تر مانند شرایط نامساعد اقتصادی یا محیطی، غیبت مداوم یا فقدان آموزش به صورتی که معمولا در کم توانی ذهنی موقعیت اجتماعی فرد تامین میشود، باشد
ویژگی های اصلی
●مشکلات پیشرفت تحصیلی
مشکلات پیشرفت تحصیلی ویژگی برجسته ناتوانیهای یادگیری است طبق تعریف اگر مشکل پیشرفت تحصیلی وجود نداشته باشد ناتوانیهای یادگیری هم وجود ندارد.
●تنوع میان فردی
اصطلاح «ناهمگونی» به تنوع میان فردی اشاره می.کند اگرچه ناهمگونی ویژگی همه کودکان متعلق به تمام طبقات آموزش ویژه است
●تنوع درون فردی
●مشکلات پردازش روان شناختی
●بدکارکردی سیستم عصبی مرکزی
●مشکلات طول عمر
●مشکلات یادگیری «خاص»
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643