پاورپوینت فصل یازدهم 11( اختلال هیجانی و رفتاری)کتاب روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی جلد دوم مولف فاطمه قاسملو
در قالب ppt و در 26 اسلاید و قابل ویرایش
قسمتی از توضیحات فایل::
منظور از رفتار به گونه ای که در روانشناسی تعریف شده آن دسته از حالات ،عادات اعمال و گفتار است که همواره قابل مشاهده اندازه گیری ارزیابی و بررسی و پیش بینی باشد.
مرتبط با سن
●ناسازگاری در دوره اول کودکی ( از بدو تولد تا سه سالگی)
●ناسازگاری در دوره دوم کودکی (از ۴ تا ۶ سالگی)
●ناسازگاری در دوره سوم کودکی از ۷ تا ۱۱ سالگی)
●ناسازگاری در دوره چهارم کودکی (١١ تا ١٤ سالگی)
●ناسازگاری در دوران بلوغ یا نوجوانی ( از ۱۴ تا ۲۰ سالگی)
علل رفتارهای نامطلوب
●نظریه تحلیل روانی
●نظریه عصبی -ژنتیکی
●نظریه فشار اجتماعی و حساسیت های گروهی
●نظریه محیطی روانی یادگیری و پاسخهای شرطی
ویژگیهای کودکان با اختلالات هیجانی و رفتاری
مشکلات اجتماعی
کودکان و نوجوانانی که دارای اختلالهای هیجانی یا رفتاری هستند معمولا در دوست یابی موفق نیستند. در حقیقت بارزترین مشکل آنها ناتوانی در پایه ریزی روابط عاطفی رضایت بخش و صمیمی با سایر افراد است.
مشکلات تحصیلی دانش آموزان دارای اختلالهای هیجانی یا رفتاری معمولا دارای نمره های پایینتر و دیگر پیامدهای نامطلوب تحصیلی هستند، آنان نسبت به سایر گروههای دانش آموزان ترک تحصیل بالاتر و فارغ التحصیلی کمتر دارند و اغلب در محیطهای بسیار محدود قرار داده میشوند
عوامل زیستی
برای اکثر کودکان مبتلا به اختلالات هیجانی یا رفتاری هیچ مدرک واقعی دال بر اینکه عوامل زیستی
به تنهایی منشا مشکلات آنها هستند وجود ندارد با این ،وجود همانند افراد کم توان ذهنی در میان
افراد مبتلا به ناتوانیهای شدید یا عمیق هیجانی شواهد بیشتر مبنی بر دخالت عوامل زیستی وجود دارد.
نکته : عوامل ژنتیکی تقریبا ۵۰ درصد از واریانس مشکلات برونی سازی را تبیین میکند
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643