پاورپوینت فصل هشتم 8 (تهیۀ یک طرح بازاریابی قدرتمند) کتاب کارآفرینی و مدیریت کسب و کار های کوچک نوشته حمید رضا کریمی
در قالب pptx و در 110 اسلاید و قابل ویرایش
فهرست مطالب
تهیه یک طرح بازاریابی پارتیزانی
تعیین بازار هدف
تعیین نیازها و خواسته هاي مشتري از طریق تحقیقات بازار
تهیۀ یک استراتژي بازاریابی پارتیزانی: چگونه میتوان یک مزیت رقابتی ایجاد نمود
بازاریابی در اینترنت
آمیزة بازاریابی
خلاصۀ فصل بر حسب اهداف یادگیري
سؤالاتی براي بحث
همانگونه که در فصل ۴ آموختید ایجاد یک طرح کسب و کار منسجم منجر به افزایش شانس کارآفرین در ایجاد یک شرکت موفق خواهد شد. یک طرح کسب و کار سند ارزشمندی است که مشخص میکند طرح های کارآفرین به دنبال تحقق چه چیزهایی بوده و در قالب مقادیر کمی و کیفی بیان میکند که برای تحقق اهداف مذکور چه فعالیتهایی انجام داده است. این طرح منجر به تلفیق بسیاری از موضوعات مذکور در فصول قبلی با مطالب این بخش میشود تا بیانی مختصر و مفید از طرح های کارآفرین برای کسب موفقیت در بازار داشته باشد. این بخش بر ایجاد دو مؤلفه اصلی تمام طرح های کسب و کار تمرکز دارد طرح بازاریابی و طرح مالی طرح های کسب و کار غالباً به تفصیل به بیان اهداف (عمدتاً مالی میپردازند که کارآفرین درصدد تحقق آن است ولی توجه کمی به استراتژی های پیشنهادی برای تحقق آن دارند بسیاری از کارآفرینان تلاش زیادی را صرف گردآوری سرمایه نیروی انسانی و سایر منابع برای فروش کالاها و خدمات خود میکنند چرا که نمیتوانند مشخص کنند که چه چیزی برای جذب و حفظ پایه ای از مشتریان سودآور لازم است. در بعضی از مواقع آنها نمیتوانند مشخص کنند که آیا یک پایه سودآور از مشتریان وجود دارد یا نه یک طرح کسب و کار منسجم اثر بخش باید حاوی یک طرح مالی و یک طرح بازاریابی باشد همانند طرح مالی یک طرح بازاریابی مؤثر به پیش بینی اعداد و ارقام و تجزیه و تحلیل آنها پرداخته ولی این کار را از دید متفاوتی انجام میدهد طرح بازاریابی به جای تمرکز بر جریان نقدی درآمد خالص و حقوق صاحبان سهام بر مشتری تمرکز دارد. این فصل به نحوه تهیه یک طرح کسب و کار مؤثر میپردازد که بخشی از یک طرح جامع کسب و کار به حساب میآید یک کارآفرین قبل از انجام پیش بینی های مالی با استفاده از صفحه گسترده های کامپیوتری مثل Excel باید تعیین کند که چه چیزی را به چه کسی، چگونه تحت چه شرایطی و با چه قیمتی به فروش رسانده و کالا یا خدمت مورد نظر را چگونه به دست مشتری برساند. خلاصه اینکه یک طرح بازاریابی مشتریان هدف شرکت را شناسایی کرده و مشخص میکند که شرکت مذکور چگونه میتواند آنها را جذب و حفظ نماید. تمرکز اولیه آن ایجاد و حفظ یک مزیت رقابتی برای یک شرکت کوچک است.
۱-۸ تهیه یک طرح بازاریابی پارتیزانی
بازاریابی شامل فرآیند تولید و ارائه کالاها و خدمات مطلوب به مشتریان و جذب و حفظ آنان است. رمز بازاریابی موفق درک نیازها، تقاضاها و خواسته های مشتریان هدف قبل از رقبا و ارائه کالاها و خدماتی است که بتواند نیازها تقاضاها و خواسته های مذکور را بر آورده ساخته و خدمات آسایش و ارزش را برای مشتریان به ارمغان آورد به نحوی که مجدداً به شرکت مراجعه کنند. متاسفانه به نظر میرسد شکاف قابل توجهی بین اصول بازاریابی منطقی و فعالیتهای بازاریابی واقعی در شرکتهای کوچک وجود دارد یکی از مطالعات صورت گرفته درباره فعالیت های بازاریابی شرکت های کوچک توسط Dun & Bradstreet بیانگر نقاط ضعف جدی متعددی در این زمینه بوده است. به عنوان مثال این مطالعه به این نتیجه رسید که از هر پنج شرکت کوچک تنها یکی از آنها مبادرت به تهیه یک طرح بازاریابی استراتژیک نموده و رایج ترین رویکرد در زمینه فروش واکنش نسبت به سفارشات مشتریان است. این امر قابل مقایسه با جستجوی کنشی و فعالانه برای بدست آوردن آنهاست. این تلاش ها انقدر انفعالی هستند که قرار گرفتن بر سر راه مشتریان بعنوان مطلوب ترین روش فروش مدنظر قرار گرفته است. این مطالعه همچنین نشان داد که تلاش های بازاریابی مرسوم شرکتهای کوچک فقط شامل برنامه های تبلیغی دهان به دهان و معرفی های صورت گرفته از سوی افراد بوده است.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643