پاورپوینت فصل هفدهم 17 (الگوبرداری معیار سنجی یا محک زنی) حسابداری مدیریت استراتژیک از تئوری تا عمل جلد دوم مولف دکتر محمد نمازی
در قالب ppt و در 32 اسلاید و قابل ویرایش
فهرست مطالب
مقدمه
تاریخچه معیار سنجی یا الگوبرداری
تعاریف الگوبرداری
مفهوم الگوبرداری (معیار سنجی)
مزایای الگوبرداری
اهداف الگوبرداری
ابعاد و مدلهای الگوبرداری فرآیند الگوبرداری (معیار سنجی)
گام های عملی الگوبرداری
۱۰ مطالعات موردی
مطالعه موردی ۱
فاز برنامه ریزی
تشکیل گروه کاری الگوبرداری
مستندسازی فرآیند
شاخصهای عملکرد فرآیند
فاز ۲ - جستجو
فاز ۳ مشاهده
فاز ۴ - تحلیل
فاز ۵ - تطبيق
مطالعه موردی ۲
گام اول: طرح ریزی
گام دوم: جستجو
گام سوم: مشاهده
گام چهارم: تحلیل
گام پنجم: انطباق
گام اول: طرح ریزی
گام دوم: جستجو
گام سوم: مشاهده
گام چهارم: تحلیل
گام پنجم: انطباق
مطالعه موردی ۳
پیشینه و مبانی الگوبرداری مدل حقوق و دستمزد
پرسش ۱ الگوبرداری چیست؟
پرسش ۲ چگونه و چرا الگوبرداری برای حقوق و دستمزد بکار گرفته
می شود؟
پرسش ۳ چگونه یک برنامه الگوبرداری را برای دایره حقوق و دستمزد تعیین کنیم؟
مرحله اول: برنامه ریزی
مرحله دوم: تحلیل
مرحله سوم: یکپارچگی
مرحله چهارم: عمل
مرحله پنجم: کمال (بلوغ)
پرسش ۴ خطاهای معمول الگوبرداری چیست؟
پرسش کد برخی از افسانه های معمول در مورد الگوبرداری چه هستند؟
پرسش چگونه میتوانیم الگوبرداری را برای بخش حقوق و دستمزد،
ارزنده کنیم؟
مطالعه موردی ۴ شرکت زیراکس
پیشینه تحقیق الگوبرداری
کاربردهای عملی
خلاصه و نتیجه گیری
-۱- مقدمه
در چارچوب تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها مدیریت احتیاج به ابزاری دارد تا انحراف تصمیمات و استراتژیهای اتخاذ شده کمتر از حد مطلوب یا بهینه را به حداقل برساند یکی از ابزارهایی که در این زمینه به صورت بسیار کارا میتواند به مدیران کمک کند الگوبرداری یا معیار سنجی" است. این روش که مولود علم مدیریت صنعتی بود برای نخستین بار در سال ۱۹۸۰ پا به عرصه مدیریت گذاشت. به دلیل سادگی اما ماهیت پرکاربرد این ،تکنیک در کمتر از ۵ سال آن چنان جامعیت و مقبولیتی در بیشتر علوم و شاخه های مدیریت یافت که بیش از ۴۸,۰۰۰ مقاله کاربردی در خصوص آن در سایتهای معتبر علمی ثبت شده است پیکارجو.(۱۳۸۲
در جهان امروز و در شرایط رقابتی بازار کیفیت محصول و بهره وری به عنوان دو عامل اساسی در حفظ و بقای مؤسسات نقش اساسی داشته و آنهایی که از بهره وری و کیفیت بالاتری برخوردار هستند در بازار حضور داشته و ماندگار خواهند بود از این رو اطلاع مداوم از وضعیت بازار و کیفیت و کمیت محصولات رقبا و همچنین سیستم ها و روشهای انجام کار آنها برای هر مؤسسه و شرکت رقیب ضروری و اجتناب ناپذیر است. با این عمل ضمن آن که از مزیتها و ویژگی های برتر رقبا الگوبرداری میشود میتوان به وضعیت بهتری نسبت به آنها رسيد.
-۲- تاریخچه معیار سنجی با الگوبرداری مهندسی
این تکنیک که محک زدن رقبا» نیز معنا شده است، از نوآوریهای دهه ۱۹۸۰ محسوب گردیده و پیش از این که در ادبیات مدیریت مطرح شود، در علوم ساختمان و نقشه برداری ظاهر شد در این علوم از این تکنیک برای تعیین شاخصی استفاده میشود که سایر نقاط و موقعیتهای خود را با آن مقایسه کرده و تطبیق میدهند علاقبندراد ۱۳۷۷ شروع استفاده از الگوبرداری به عنوان یک تکنیک مدیریتی در حقیقت به دهه ۱۹۵۰ بر میگردد که پس از جنگ جهانی دوم، ژاپنی ها برای بازسازی صنعتی خود به کار گرفتند این مفهوم برگرفته از کتاب سان تزو" در دوران ژاپن باستان بنام "هنر" جنگ " (۵۰۰ سال پیش از میلاد) است که گفت اگر دشمنتان را میشناسید و خود را میشناسید، نیازی نیست از نتیجه صدها نبرد بهراسید".
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643