پاورپوینت فصل پانزدهم 15 (جنبه هاي جهانی کارآفرینی) کتاب کارآفرینی و مدیریت کسب و کار های کوچک نوشته حمید رضا کریمی ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل پانزدهم 15 (جنبه هاي جهانی کارآفرینی) کتاب کارآفرینی و مدیریت کسب و کار های کوچک نوشته حمید رضا کریمی

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل پانزدهم 15 (جنبه هاي جهانی کارآفرینی) کتاب کارآفرینی و مدیریت کسب و کار های کوچک نوشته حمید رضا کریمی
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
39,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل پانزدهم 15 (جنبه هاي جهانی کارآفرینی ) کتاب کارآفرینی و مدیریت کسب و کار های کوچک نوشته حمید رضا کریمی

در قالب pptx و در 88 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب

چرا باید جهانی شویم؟
استراتژيهاي جهانی شدن
موانع تجارت بینالملل
توافقنامه هاي تجاري بینالمللی
نتیجه گیري
خلاصۀ فصل بر حسب اهداف یادگیري
سؤالاتی براي بحث

 

 

تا این اواخر دنیای تجارت بین الملل همانند ستاره شناسی قبل از دوران کپرنیک بود که با تئوری خود در زمینه حرکت اجرام سماوی منجر به ایجاد انقلابی در مطالعه سیارات و ستاره ها شد. در قرن شانزدهم سیستم کپرنیک جایگزین سیستم بطلمیوس شد که مبتنی بر این فرض بود که زمین مرکز کائنات بوده و خورشید و تمام سیارات دیگر به دور آن می‌چرخند با این وجود سیستم کپرنیک خورشید را در مرکز منظومه شمسی قرار داده و اینگونه بیان کرد که تمام سیارات حول آن می‌چرخند تا قبل از آن ستاره شناسی هیچگاه اینچنین نبود.
به همین ترتیب مالکان مؤسسات بازرگانی در سراسر دنیا هنگامی که بحث مشاهده فرصتهای بازرگانی بین المللی مطرح می‌شود گناهکارند. چرا که دچار دیدگاه محدود بطلمیوس شده اند. همانند همتایان قبل از دوران کپرنیک مالکان این شرکتها به اقتصاد بگونه ای می‌نگرند گویا اقتصاد حول ملتها گردش نموده و در خدمت مردم آن کشورها هستند فرصتهای بازار در مرزهای کشور آنها متوقف میشوند. تجارت جهانی تنها مختص شرکتهای بزرگی است که از پول و استعدادهای مدیریتی برای تسخیر بازارها برخوردار بوده و در صورت شکست مؤسسه از منابع کافی برای بقا برخوردارند. این سناریو در قرن ۲۱ دیگر کارایی ندارد. امروزه بازار جهانی قلمروی شرکتهای توپای کوچکی شده است که دوشادوش شرکتهای چند ملیتی بزرگ در حال فعالیت هستند. تکنولوژی قدرتمند و کارآمد اینترنت سبب افزایش دسترسی به اطلاعات در انجام فعالیتهای بازرگانی جهانی شده و وابستگی متقابل اقتصادهای در حال رشد جهانی کار را برای شرکتهایی در اندازه های مختلف ساده کرده است تا آنها نیز بتوانند وارد عرصه تجارت بین الملل شوند.

سیمای یک شرکت
شرکت 7Dollar Stuff
هنگامی که این میانو و بلیک لیگوری دانشجویان ترم اول کالج بابسون مبادرت به راه اندازی شرکتی برای فروش پوستر و دکوراسیون ارزانقیمت به ساکنین خوابگاه ها نمودند، تصمیم گرفتند که از همان آغاز وارد عرصه جهانی شوند. علاوه بر ایجاد وب سایتی برای شرکت تحت عنوان Dollar Stuff.com شرکای مذکور فروشگاهی را در سایت eBay راه اندازی کردند تا در معرض دید بیشتری قرار داشته باشند. میانو و لیگوری که افراد جوان را در انگلستان بعنوان بازار هدف خود انتخاب کرده بودند بسرعت درس ارزشمندی را درباره فعالیتهای بازرگانی بین المللی آموختند محصولات باید متناسب با ذائقه ها و ترجیحات مردم محلی باشد میاتو میگوید بسیاری از محصولات آمریکایی در ارتباط با فعالیتهای هنری هستند ولی ما دریافتیم که مشتریان انگلیسی جامعه ای با فرهنگ پاپ هستند. آنها موسیقی و فیلم را بیش از مشتریان آمریکایی دوست دارند میاتو و لیگوری محصولات فروخته شده در وب سایت خود را متناسب با علایق سینمایی موسیقی و فرهنگ پاپ بازار هدف مذکور تهیه نموده و در نتیجه فروش شرکت بسرعت افزایش یافت. درآمد شرکت در اولین سال فعالیت به ۱۵۰,۰۰۰ دلار رسید
برای کارآفرینان تعجب اور نیست که در بازار با رقابت جهانی مواجه شوند. نظم دنیای نوین اقتصادی ما حصل تعامل نیروهای پویای متعددی است. فرهنگ، سیاست، اقتصاد و ساختارهای اجتماعی ملتها با نرخ بی سابقه ای در حال تکامل است چرا که به مدد تکنولوژی چالش های اقتصاد جهانی و نیروهای رقابتی فرایند تغییر تسهیل شده است. این تغییرات منجر به تعریف مجدد پویایی های صنایع در یک مقیاس جهانی شده و شرکت هایی با اندازه های مختلف را وادار به تغییر شیوه رقابت خود نموده است.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643