پاورپوینت فصل پنجم 5 (مصاحبه تشخیصی کودکان و نوجوانان ) کتاب فنون مصاحبه تشخیصی دکتر مهدیه رحمانیان
در قالب pptx و در 21 اسلاید و قابل ویرایش
فهرست مطالب
مقدمه
۱-۵ مصاحبه تشخیصی کودکان و نوجوانان
۲-۵ چیدمان اتاق مصاحبه و ظاهر مصاحبه کننده
۳-۵ رابطه درمانی
٤٥ افراد مورد مصاحبه
٥-٥ محرمانه بودن اطلاعات
٥-٦ بحث در مورد هدف مراجعه
٥-٧ ملاحظات تحولی برای مصاحبه با کودکان و نوجوانان
۱-۷-۵ کودکی اولیه (۵-۳ سالگی)
۲-۷-۵ کودکی میانه (١١-٦ سالگی)
۳-۷-۵ نوجوانی (۱۸-۱۲ سالگی)
٥-٨ فرهنگ و نژاد
۹-۵ روشهای جمع آوری اطلاعات
۱-۹-۵ سؤالات ارجاعی
۲-۹-۵ مشاهده مستقیم
۳-۹-۵ استفاده از بازیها و ابزار کلامی و غیرکلامی
٥-٩-٤ آزمونهای استاندارد
۱۰-۵ چگونگی برخورد با دروغ
مقدمه
مصاحبه تشخیص کودکان و نوجوانان یکی از روش های ارزیابی رایج جهت کسب اطلاعات در مورد کودکان و نوجوانان است. تعامل با کودکان و نوجوانان کاملاً متفاوت از تعامل با بزرگسالان است. کودکان و نوجوان مصاحبه کننده را با چالش ها و فرصت هایی روبرو میکنند که در مصاحبه با بزرگسالان به ندرت وجود دارد. این فصـل میتواند راهنمای عملی برای روان شناسان مدرسه، روان شناسان بالینی کودک و نوجوان، متخصصان کودک و مشاوران باشد.
مصاحبه تشخیصی کودکان و نوجوانان
هاگز و بیکر ( ۱۹۹۰ ؛ به نقل از کیدا، ۲۰۱۰ ) این تعریف را برای مصاحبه بالینی کودکان ارائه داده اند : « مصاحبه بالینی کودکان یک تعامل چهره به چهره دو طرفه است که با هدف بررسی چند جانبه عملکرد کودک، که با تشخیص و برنامه ریزی درمان مرتبط است، برگزار میگردد. در مصاحبه با کودکان و نوجوانان به منابع اطلاعات متعدد نیاز است، زیرا استاندارد طلایی برای ارزیابی عملکرد آنها وجود ندارد. در واقع در ارزیابی جامع لازم است علاوه بر مصاحبه با خود کودک و نوجوان، اطلاعات از منابع دیگر مثـل والـدين، معلمان و یا سایر مراقبین هم اخذ گردد. والدین و معلمان با ارزیابی استعدادها و عملکردهای رفتاری و هیجانی کودک مصاحبه را کامل میکنند. علاوه بر این آزمون های توانایی شناختی، موفقیت، زبان و نیز اجرا میگردد ( کیدا، ۲۰۱۰ )
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643