پاورپوینت فصل چهارم 4 کتاب ادبیات کودکان و نوجوانان و ترویج خواندن (ظوابط کلی انتخاب کتاب برای کودکان و نو جوانان) مولف ثریا قزل ایاغ
در قالب ppt و در 27 اسلاید و قابل ویرایش
فهرست مطالب
مقدمه
کیفیت محتوا
کیفیت ساخت و پرداخت
کیفیت نگارش
کیفیت تصویر
کیفیت ارائه
ابزارهای انتخاب کتاب
خلاصه فصل
گرچه مطلوبترین شیوه انتخاب کتاب توسط خود کودکان و نوجوانان است، ولی به دلیل نداشتن ذائقه هنری و ادبی که امری اکتسابی است و به زمان نیاز دارد و تا مدتی نمیتوانند مستقیماً برای خود کتاب انتخاب کنند ابتدا بزرگسالان با اتکا بر ضوابط کلی کتابها را بر میگزینند و سپس کودکان با توجه به علایق خود کتابها را برای مطالعه شخصی خود انتخاب میکنند این شیوه دست بزرگسالان را باز نمیگذارد تا معیارهای شخصی خود را به کودکان تحمیل کنند و شیوه هایی مورد
پذیرش است که دخالت بزرگسالان در گزینش را به حداقل رسانده باشد. در بررسی کلی آثار از نظر محتوا، ساخت و پرداخت زبان و بیان تصویر و کیفیت ارائه سنجش می.شود محتوا باید با زندگی کودکان مرتبط باشد و از پیش داوری و کلیشه های رایج به دور باشد.
ساخت آن نیز هنرمندانه باشد، زبان آن ساده، روان و سلیس باشد و ضمن تناسب توان خواندن مخاطب را دست کم نگیرد. تصاویر کتاب باید با موضوع کتاب و سواد بصری مخاطب همخوانی داشته باشد و مبتنی بر یافته های هنری باشد. ضمناً کیفیت ارائه این کتابها نیز باید مطلوب باشد، یعنی دارای قطع مناسب، کاغذ مرغوب، صحافی ،بادوام حروف متناسب و صفحه آرایی
جذاب باشد.
انتخاب کنندگان کتاب برای کودکان و نوجوانان باید از ابزارهای انتخاب کتاب نظیر کتابشناسیها، فهرستها نقدها و بررسیها کمک بگیرند، ولی خود نیز باید خواننده این آثار باشند و در انتخاب آثار از دانش فردی خود نیز کمک بگیرند و از فرصتهایی که با شرکت در کارگاههای آزاد نقد و بررسی ادبیات کودکان فراهم میشود جهت تکمیل اطلاعات تخصصی خود استفاده کنند.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643