پاورپوینت فصل یازدهم 11 (مدیریت کیفیت جامع (TQM)) حسابداری مدیریت استراتژیک از تئوری تا عمل جلداول مولف دکتر محمد نمازی
در قالب ppt و در 30 اسلاید و قابل ویرایش
فهرست مطالب
فصل ۱۱- مدیریت کیفیت جامع (TQM)
1- مقدمه
۲- تاریخچه مدیریت کیفیت جامع
۳- فلسفه مدیریتی
مدیریت جامع کیفیت، فلسفه مدیریتی برتر
مفهوم مدیریت کیفیت جامع
اهداف مدیریت کیفیت جامع و نقش مدیریت کیفیت جامع ارکان فلسفی مدیریت کیفیت جامع
فرض هانی مدیریت کیفیت جامع اصول مدیریت کیفیت جامع
هشت رکن مدیریتی در مدیریت کیفیت جامع
مدیریت کیفیت جامع و بهبود مستمر
مثال عددی
- بهبود کیفیت و سودآوری
افته ای پیرامون گزارشهای عملکرد هزینه کیفیت
۱) گام های عملی پیاده سازی TOM ۱-۱۳۰- برنامه آزمایشی
آموزش هزینه پایی کیفیت
رویه هزینه یابی کیفیت داخلی
جمع آوری و تجزیه و تحلیل هزینه کیفیت
جمع آوری هزینه کیفیت
تجزیه و تحلیل هزینه کیفیت
مطالعه موردی
مدیریت کیفیت جامع در حمل
خلاصه و نتیجه گیری
پرسش ها
مسایل
مطالعات موردی
منابع
چارچوب نظری و الگوهای موجود در نظام مدیریت کیفیت جامع، به تدریج. و طی چند دهه پیش به وجود آمده اند. در این میان افرادی مانند دمینگ، زوران و کرازیی در شکل گیری روند مدیریت کیفیت جامع نقش اساسی داشته اند و نظرات آنها به عنوان فلسفه های پایه ای مدیریت کیفیت جامع به شمار میآید (رازانی، ز (۱۳۷۳) پایه اول مدیریت کیفیت توسط ادوارد دمینگ، دانشمند آمریکایی در سال های پس از جنگ جهانی دوم در ژاپن پی ریزی شد (والتون، ۱۹۸۶). دمینگ در آغاز بر پایه فنون آماری به کنترل کیفیت توجه داشت که این فنون توسط والدر شوهارت ارائه شده بود. پس از جنگ جهانی توجه از کیفیت به تولید انتقال یافت و نتیجه آن کاهش بهره گیری از روشهای کنترل آماری بود.
پس از جنگ، دمینگ شاهد رنجهای بسیار مردم ژاپن بود و بر اساس علاقه ای که به آنها احساس میکرد تعلیمات خود را در زمینه روشهای کنترل آماری در آن کشور آغاز کرد و به ژاپنیها یاری داد تا فرآورده های بیشتر و بهتری تولید کنند. تلاشهای دمینگ در این خصوص مبتنی بر ۱۴ اصل مدیریت کیفیت است که از وی به یادگار مانده است (دیل (۱۹۹۴) در سال ۱۹۶۰ اولین دوایر کنترل کیفیت به منظور بهبود کیفیت ایجاد شدند.
بر اساس استاندارد ISO8402 مدیریت کیفیت جامع عبارتست از روش مدیریت یک سازمان با مرکزیت کیفیت و متکی بر مشارکت تمامی اعضا جهت دستیابی به موفقیت بلندمدت که هم برای سازمان و هم برای جامعه دارای مزیت
است (پارک، ۲۱۰۳) مدیریت جامع کیفیت فرایندی است متمرکز بر روی مشتریها، کیفیت محور، مبتنی بر حقایق متکی بر تیمها که برای دستیابی به اهداف استراتژیک سازمان از طریق ارتقای مستمر فرایندها توسط مدیریت ارشد سازمانرهبری میشود. مدیریت کیفیت فراگیر بهبود در روشهای سنتی انجام کارتجارت فنی اثبات شده برای تضمین بقا در جهان رقابتی کنونی به شمار میرود. در تجزیه مدیریت کیفیت جامع با سه کلمه زیر سر و کار داریم
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643