پاورپوینت فصل ششم 6 (برنامه ریزی برای انتقال در نوجوانی و بزرگسالی ) کتاب اختلال های یادگیری ( مبانی ویژگی ها و تدریس موثر)مؤلف دانیل پ. هالاهان ولوید و.. ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل ششم 6 (برنامه ریزی برای انتقال در نوجوانی و بزرگسالی ) کتاب اختلال های یادگیری ( مبانی ویژگی ها و تدریس موثر)مؤلف دانیل پ. هالاهان ولوید و..

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل ششم 6 (برنامه ریزی برای انتقال در نوجوانی و بزرگسالی   ) کتاب اختلال های یادگیری ( مبانی ویژگی ها و تدریس موثر)مؤلف دانیل پ. هالاهان ولوید و..
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
38,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل ششم 6 (برنامه ریزی برای انتقال در نوجوانی و بزرگسالی  ) کتاب اختلال های یادگیری ( مبانی ویژگی ها و تدریس موثر)مؤلف دانیل پ. هالاهان ولوید و.. در قالب ppt و در 41 اسلاید و قابل ویرایش

 


فهرست مطالب
ناتوانی های یادگیری چه پیامدهایی در طول زندگی دارند؟
میزان بالاتر ترک تحصیل
میزان بالاتر اشتغال نامناسب
وابستگی بیشتر به دیگران
برنامه ها و خدمات انتقال موجود کدامها هستند؟
سیاست گذاری های دولت فدرال
همکاری بین مؤسسه ها و ارایه خدمات
آموزش مهارتهای اجتماعی و خود وکیلی
مشارکت والدین
آموزش شغلی و آمادگی برای کالج
دانش آموزان با ناتوانیهای یادگیری چگونه برای کالج آماده میشوند؟
برنامه ریزی اهداف جهت آمادگی برای کالج
دانش آموزان با ناتوانیهای یادگیری چگونه میتوانند در کالج موفق شوند؟
رهنمودهایی برای انتخاب کالج
پیش بینی موفقیت در کالج
انطباق سازی های آموزشی
دانش آموزان با ناتوانی های یادگیری چگونه میتوانند برای دنیای کار آماده شوند؟
اهداف برنامه ریزی جهت آموزش شغلی
همکاری بین مدرسه و محیط کار
کارفرمایان چگونه میتوانند مشوق موفقیت در بزرگسالان با ناتوانیهای یادگیری باشند؟
انطباق سازیهای محیط کار
کارکنان با ناتوانیهای یادگیری چگونه میتوانند در محیط کار موفق شوند؟
شغلی را انتخاب کنید که مناسب شما باشد
برای پیدا کردن شغل شخصاً تماس بگیرید
وکیل خود باشید
راهبردهای جبرانی را گسترش دهید
از مزایای فناوری بهره بگیرید
کنترل زندگی را به دست بگیرید
خلاصه
تأمل روی موردها

 

 

امیدواریم که او بتواند به کالج ؛ برود، دست کم به کالج محلی.
کری ایرلند مادر شانون
بزرگسالان با ناتوانیهای یادگیری که زمانی نادیده گرفته میشدند در حال حاضر در حال نشان دادن توانایی های خود هستند محققان بیش از پیش توجه خود را به سمت مسایل مربوط به این گروه معطوف کرده اند در حالی که متخصصان قبلاً بر این باور بودند که از مشکلات کودکان با ناتوانی های یادگیری در خلال نوجوانی کاسته میشود ولی اکنون دریافته ایم که بسیاری از بزرگسالان به برنامه ریزی ویژه نیاز دارند و تعداد افراد بزرگسالی که نقش فعالی در تشخیص و درمان مشکلات خود بر عهده می‌گیرند. بیشتر و بیشتر می‌شود.
این ابراز علاقه در بزرگسالان با ناتوانیهای یادگیری موجب طرح ریزی برنامه هایی جهت بهبود انتقال از نوجوانی به بزرگسالی شده است. انتقال این گونه تعریف شده است :
تغییر در طرز رفتار ابتدایی یک دانش آموز به نقشهای بزرگسالی رو به تکوین در جامعه این نقشها شامل اشتغال حضور در آموزش بعد از دبیرستان بر عهده گرفتن مخارج خانه مشارکت مناسب در جامعه و تجربه کردن روابط شخصی و اجتماعی رضایت بخش است فرآیند بهبود انتقال شامل مشارکت و همکاری برنامه های مدرسه خدمات بخشهای مختلف و حمایتهای طبیعی جامعه است. اساس انتقال باید در خلال سالهای دبستان و راهنمایی پایه ریزی شود و توسط مفهوم گسترده ایجاد شغل هدایت شود. برنامه ریزی انتقال نباید دیرتر از ۱۴ سالگی شروع شود و دانش آموزان را باید جهت بر عهده گرفتن حداقل مسئولیت برای چنین برنامه ای به سمت شکوفایی کامل توانایی هایشان ترغیب کرد هالپرن، ۱۹۹۴، صفحه ۱۱۷)
این تعریف بر مجموعه جامعی از خدمات تأکید میکند و صرفاً بر اشتغال تمرکز ندارد. این مفهوم سازی گسترده بستگی به نگرش افراد زیادی که در حیطه انتقال دخالت دارند و بر ابعاد مختلف کیفیت زندگی مانند استقلال خوشبختی و رضایتمندی تاثیر میگذارند بستگی دارد ( هالپرن، ۱۹۹۳ اسکاندن و ملارد، ۲۰۰۲ زیمانکی ۲. )


ناتوانی های یادگیری چه پیامدهایی در طول زندگی دارند؟
دو دلیل کلی که ما را به این نتیجه میرساند که ناتوانیهای یادگیری معمولاً در بزرگسالی ادامه پیدا می‌کنند، عبارتند از تحقیق بر روی ویژگیها و پیامدها تحقیقات زیادی که عمدتاً در دهه های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ انجام گرفت بر ویژگیهای دانش آموزان دبیرستانی و بزرگسالان تمرکز داشتند. این تحقیقات نشان دادند که همان مشکلات تحصیلی و اجتماعی که در کودکی ظاهر میشوند احتمالاً در بزرگسالی نیز وجود دارند کاوالی (۱۹۸۸) حتی برنامه ریزی فشرده در سطوح ابتدایی و دبیرستان بیشتر ناتوانی های یادگیری به ویژه آنهایی که نسبتاً شدید هستند را درمان نمی.کند. وقتی شخص با ناتوانی بزرگ میشود و طرز غلبه بر مشکلات را می‌آموزد شکل ناتوانیها کمی تغییر میکند اما به طور کلی داشتن ناتوانی یادگیری مشکل تمام عمر است
نشانه دیگر تداوم ناتوانی های یادگیری بر پیامدهای مربوط به مراحل عمده زندگی تأکید دارد محققان دریافته اند که ناتوانیهای یادگیری با میزان بالاتر ترک تحصیل در دبیرستان بیکاری و وابستگی بیشتر به دیگران ارتباط دارد.


میزان بالاتر ترک تحصیل
در سالهای اخیر میزان ترک تحصیل در دانش آموزان با ناتوانیهای یادگیری از ۳۴٫۵ درصد در سال تحصیلی ۹۴ - ۱۹۹۳ به ۲۸٫۹ درصد در سال ۱۹۹۸٫۹۹ رسیده است ( وزارت آموزش و پرورش ایالات متحده، ۲۰۰۱) علی رغم این روند امیدبخش برای دانش آموزان دارای هر نوع ناتوانی میزان ترک تحصیل در دانش آموزانی که با ناتوانیهای یادگیری هستند همچنان نسبت به همسالان عادی شان خیلی بالاتر است. در سال تحصیلی ۹۹ - ۹۸ ۶۳٫۳ درصد دانش آموزان ۱۴ ساله و بالاتر که با ناتوانی های یادگیری بودند با یک دیپلم معمولی دانش آموخته شدند در صورتی که ۲۷٫۱ درصد آنها ترک تحصیل کردند (وزارت آموزش و پرورش ایالات متحده (۲۰۰۱) این رقم بسیار بالاتر از میزان ترک تحصیل تقریباً ۱۱ درصد کلی است ) مرکز ملی آمار آموزشی ۳ ۲۰۰۱)

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643