پاورپوینت فصل دوم 2 ( درونِ ذهن کارآفرین از ایده ها تا واقعیت) کتاب کارآفرینی و مدیریت کسب و کار های کوچک نوشته حمید رضا کریمی ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل دوم 2 ( درونِ ذهن کارآفرین از ایده ها تا واقعیت) کتاب کارآفرینی و مدیریت کسب و کار های کوچک نوشته حمید رضا کریمی

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل دوم 2 ( درونِ ذهن کارآفرین از ایده ها تا واقعیت) کتاب کارآفرینی و مدیریت کسب و کار های کوچک نوشته حمید رضا کریمی
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
39,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل دوم 2 ( درونِ ذهن کارآفرین از ایده ها تا واقعیت) کتاب کارآفرینی و مدیریت کسب و کار های کوچک نوشته حمید رضا کریمی در قالب pptx, و در 117 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب
خلاقیت ، نوآوري و کارآفرینی
خلاقیت: ضرورتی براي بقاء
تفکر خلاقانه
موانع خلاقیت
چگونه خلاقیت را بهبود دهیم
فرآیند خلاق
تکنیکهایی براي بهبود فرآیند خلاق
مالکیت معنوي: از ایده هاي خود محافظت کنید
خلاصۀ فصل بر حسب اهداف یادگیري
سؤالاتی براي بحث

 

 


یکی از اصول کارآفرینی توانایی ایجاد ایده های جدید و مفیدی است که مشکلات و چالشهایی که انسانها هر روزه با آن مواجه می‌شوند را حل می‌کنند. کارآفرینان خصوصاً هنگامی که برای کسب یک مزیت رقابتی نسبت به رقبا منابع را به شیوه های جدید و متفاوت با یکدیگر ترکیب می‌کنند میتوانند با ایجاد ارزش در بازار به موفقیت دست یابند از کارهای اولیه الکساندر فلمینگ که منجر به درمان عفونت شد پنی سیلین) چهلمین تلاش بنیانگذاران شرکت شیمیایی راکت برای تولید روغنهای صنعتی (۴۰) WD) استفاده نوآورانه جف بیزاس از اینترنت در زمینه خرده فروشی شرکت آمازون تا دیدگاه منحصر به فرد ند تریر نسبت به دسترسی همگانی به اخبار تلویزیونی (CNN) ایده های کارآفرینان منجر به تغییر جهان شده است.
همانگونه که در فصل ۱ آموختید کارآفرینان میتوانند به چندین روش ایجاد ارزش کنند که شامل ابداع کالاها و خدمات جدید، توسعه تکنولوژی جدید کشف دانشهای جدید بهبود کالاها یا خدمات فعلی یافتن روشهای مختلف ارائه کالاها و خدمات با صرف منابع کمتر و بسیاری از روشهای دیگر است. در حقیقت یافتن روشهای جدید ارضای نیازهای مشتریان ابداع کالاها و خدمات جدید کنار هم گذاشتن ایده های فعلی برای خلق روشهای جدید و متفاوت و استفاده از قابلیتهای جدید برای کالاها و خدمات فعلی همگی وجه مشخصه کارآفرینان به حساب می‌آیند.

سیمای یک شرکت
کیف های فرینگ مارکوس فرینگ بیست و دو ساله که در زوریخ سوئیس تحصیل می‌کرد هر روز برای رفتن به کلاس هنری خود سوار دوچرخه می‌شد. چون زوریخ به طور متوسط صد و بیست و هفت روز در سال بارانی است طرح های فریتگ اغلب در این فرآیند خیس میشد او بدنبال کیفی مشابه کیف پستچی های نیویورک بود ولی نتوانست چیزی بیابد با شناسایی یک فرصت کسب و کار مارکوس و برادرش دانیل که یک طراح گرافیک بود عصر یک روز شروع به خلق ایده هایی برای تولید یک کیف ضداب مسافرتی جدید با استفاده از مواد بازیافتی نمودند. آنها تصمیم گرفتند از کمربندهای ایمنی به عنوان تسمه و تیوب دوچرخه برای عایق سازی درزهای کیف استفاده کنند. مارکوس میگوید ما هیچ ایده ای در این مورد نداشتیم که برای خود کیف از چه چیزی استفاده کنیم. در حین صحبت مارکوس از طریق پنجره آشپزخانه که مشرف بر اتوبان بود مشغول تماشای کامیونهایی بود که در حال انتقال بار از آلمان به ایتالیا بوده و روکشهای برزنتی به همراه لوگوهای درخشان چاپ شده بر آنها را دید. او با نشان دادن یکی از کامیونهای در حال عبور پرسید، نظرت راجع به اینها چیست؟

۱-۲ خلاقیت نوآوری و کارآفرینی
یکی از مطالعات اخیر که توسط اداره کسب و کارهای کوچک صورت گرفته است به این نتیجه رسید که شرکتهای کوچک در مقایسه با شرکتهای بزرگ نوآوریهایی را ایجاد میکنند که از نظر اقتصادی و فنی واجد اهمیت بیشتری است. رمز کارآفرینی برای ایجاد ارزش در بازار چیست؟ در واقع هیچ رمزی در این زمینه وجود ندارد. باید از خلاقیت و نوآوری برای حل مسائل استفاده کرده و از فرصتهایی که مردم هر روزه با آنها مواجهند حداکثر بهره برداری را نمود. خلاقیت عبارتست از توانایی ارائه ایده های جدید و کشف روشهای نوین نگریستن به مسائل و فرصتها نوآوری عبارتست از توانایی به کارگیری راه کارهای خلاقانه برای مشکلات و فرصتها با هدف بهبود یا غنی سازی زندگی انسانها بد لویت از دانشگاه هاروارد بیان میکند که خلاقیت تفکر درباره چیزهای جدید است و نوآوری اجرای آن به طور خلاصه، کارآفرینان با تفکر و اجرای موضوعات جدید یا حل مسائل قدیمی به روشهای جدید به موفقیت دست می‌یابند داشتن یک ایده جدید عالی به تنهایی کافی نیست. تبدیل این ایده به یک محصول خدمت یا سرمایه گذاری ملموس گام مهم بعدی به حساب می‌آید. پیتر دراکر اسطوره مدیریت می‌گوید، نوآوری ابزار تخصصی کارآفرینان به حساب می‌آید که از آن طریق میتوانند از تغییر به عنوان فرصتی برای راه اندازی یک کسب و کار یا خدمت متفاوت بهره برداری کنند.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643