پاورپوینت فصل دوازدهم 12 ( کودکان با آسیب های بینایی) کتاب روانشناسی و آموزش کودکان استثنائی نوشته ساموئل کرک با ترجمه رقیه اسدی گندمانی، عباس
در قالب pptx و در 43 اسلاید و قابل ویرایش
فهرست مطالب::
تعاریف و شناسایی آسیبهای بینایی
شناسایی و ارزیابی آسیبهای بینایی
شیوع آسیبهای بینایی
علل آسیبهای بینایی
عوامل ژنتیکی و آسیب بینایی
چشم انسان
ویژگیهای کودکان با آسیبهای بینایی
الگوی پردازش اطلاعات
رشد شناختی کودکان با آسیبهای بینایی
رشد زبانی کودکان با آسیبهای بینایی
سازگاری فردی و اجتماعی
مداخله بهنگام برای کودکان با آسیبهای بینایی
نقش خانواده
بیانیه جلسه ملی برای دانش آموزان با آسیبهای بینایی
تفاوتهای فرهنگی و زبانی برای کودکان با آسیبهای بینایی
پاسخهای آموزشی برای دانش آموزان با آسیبهای بینایی
رویکرد الگوی پاسخ به مداخله برای دانش آموزان با آسیبهای بینایی
سطح یک همگانی برای دانش آموزان با آسیبهای بینایی
سطح دو هدفمند برای دانش آموزان با آسیبهای بینایی
. سطح سه فشرده برای دانش آموزان با آسیبهای بینایی
مدارس ویژه برای دانش آموزان با آسیبهای بینایی
برنامه ریزی و آموزش برای دانش آموزان با آسیبهای بینایی
برنامه آموزشی هسته گسترده برای دانش آموزان با آسیبهای بینایی
آموزش بریل یا متون چاپی
آموزش شغلی
مهارت های زندگی مستقل
مهارتهای حرکت و جهت یابی
مهارتهای مربوط به تفریح و اوقات فراغت
مهارت های خود تعیین گری
فناوری کمکی برای دانش آموزان با آسیبهای بینایی و نابینایی
مهارتهای حسی کارآمد
شنوایی و اهمیت گوش کردن
برنامه های آموزش انفرادی
خلاصه
کودکان با آسیبهای بینایی به چندین روش طبقه بندی میشوند طبقه بندیهای اموزشی مبتنی بر انطباقهای ویژه ای است که به یادگیری این دانش آموزان کمک
می کند.
. عوامل ارثی یکی از عللهای اصلی آسیب بینایی در کودکان است دلایل دیگر شامل بیماری های را ،عفونی آسیبها و سموم میشوند
• آسیب بینایی میتواند درک افراد از جهان را مختل ،سازد اما چنین درکی میتواند از طریق گسترش جهان تجربی کودک بهبود یابد
. امروزه اغلب معلمان توافق دارند که تجربههای مضاعف میتواند در طول رشد کودکان بر هوش آنها تأثیر بگذارد نوجوانان با آسیبهای بینایی فاقد تجربههای یکپارچه هستند تجربه هایی که برای کودکان بینا به صورت طبیعی اتفاق میافتد چالش پیش روی معلمان این است که بتوانند این فقدان یکپارچگی را از طریق برنامههای آموزشی ویژه تعدیل سازند.
. مداخله بهنگام برای کودکان با آسیبهای بینایی بسیار حیاتی ،است به صورتی که بسیاری از تجارب کودکی اولیه را یکپارچه می.کند مداخله بهنگام در کودکان با آسیبهای بینایی تجارب زندگی و فرصتهای آموزشی را پایه گذاری میکند.
خانواده نقش اساسی در توانایی کودکان با آسیبهای بینایی برای گسترش مهارتهای آموزشی و اجتماعی دارد.
• همانند افزایش گوناگونیهای فرهنگی در جمعیت ایالات متحده این تنوع در میان دانش آموزان با آسیبهای بینایی نیز وجود دارد این امر نیاز به پاسخگویی و توجه به تفاوتهای فرهنگی در کار با این دانش آموزان را برجسته میسازد
• یکی از حوزه های مهم انطباق برنامه ،آموزشی چگونگی اصلاح برنامه درسی استاندارد (به عنوان مثال ،ریاضیات هنرهای زبانی مطالعات اجتماعی و علوم است که شامل استانداردهای مشترک کشوری برای مشخص کردن نیازهای ویژه کودکان با آسیبهای بینایی میشود
. یک نیاز اصلی دیگر اجرای برنامه آموزشی هسته گسترده است این برنامه گزینه هایی مانند حرکت و جهت یابی مهارتهای زندگی ،مستقل استفاده از فناوری کمکی و غیره را در بر میگیرد کارکنان آموزش دیده بسیاری برای این برنامه گسترده لازم است.
. منفعل بودن در زندگی یکی از پیامدهای حرکت و تجربه محدود .است معلمان نقش مهمی در کمک به استقلال و فعال بودن دانش آموزان با آسیبهای بینایی ایفا میکنند • برای والدین و معلمان مهم است تا به کودکان با آسیبهای بینایی در گسترش مهارت هایشان کمک کنند. از سوی دیگر برای کودکان نیز مهم است که به آنها اجازه داده شود کارهایشان را خودشان انجام دهند تا بتوانند مانند کودکان بینا تجربه کسب کنند.
• خواندن خط بریل در مقایسه با خواندن معمولی دارای سرعت پایین تری است حقیقتی که میتواند بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان با آسیبهای بینایی تأثیر عمیقی بگذارد.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643