پاورپوینت فصل چهارم 4 ( کودکان با ناتوانایی های رشدی و هوشی ) کتاب روانشناسی و آموزش کودکان استثنائی نوشته ساموئل کرک با ترجمه رقیه اسدی گندمانی، عباس نسائیان
در قالب pptx و در 61 اسلاید و قابل ویرایش
فهرست مطالب::
تعریف ناتوانیهای رشدی و هوشی
تعریف ناتوانیهای هوشی
مهارتهای انطباقی
شیوع
تفاوتهای فرهنگی
سنجش هوش و رفتار انطباقی
علل زیست شناختی و محیطی ناتوانیهای رشدی و هوشی
نشانگان داون
فنیل کتونوریا
نشانگان ایکس شکننده
عوامل سمی و علیت
نشانگان الکل جنینی
تأثیر سرب
عفونت ها
عصب شناسی و رشد مغز
عوامل محیطی که بر ناتوانیهای رشدی و هوشی تأثیر دارد
ویژگیهای کودکان با ناتوانیهای رشدی و هوشی
الگوی پردازش اطلاعات و مشخصه های ویژه
فرایندهای شناختی
توانایی اکتساب و استفاده از زبان
توانایی اکتساب مهارتهای هیجانی و اجتماعی
انطباق اجتماعی
شناسایی کودکان با ناتوانیهای رشدی و هوش
پاسخهای آموزشی برای دانش آموزان با ناتوانی رشدی و هوشی
ساختارهای سازمانی برای حمایت از دانش آموزان با ناتوانیهای رشدی و هوشی
سطح یک همگانی برای دانش آموزان با ناتوانیهای رشدی و هوشی
سطح دو هدفمند برای دانش آموزان با ناتوانی رشدی و هوشی
سطح سه فشرده برای دانش آموزان با ناتوانی رشدی و هوشی
برنامه ریزی و آموزش برای دانش آموزان با ناتوانی رشدی و هوشی
راهبردهای معلم
مطالعه موردی آدری
زبان و ارتباط
مهارتهای اجتماعی
مداخله ها و حمایتهای رفتاری مثبت
خود تعیین گری
اثر بخشی مداخله ها
صحت برنامه های آموزش ویژه
فناوری کمکی برای دانش آموزان با ناتوانی رشدی و هوشی
انتقال از مدرسه به کار و جامعه
پژوهشهای در مورد انتقال
در مورد زندگی مستقل چطور؟
برنامه ریزی برای دانش آموزان با ناتوانی رشدی و هوشی در مقطع راهنمایی
حمایت خانواده
پیشگامانی از قبیل ایتار و مونتسوری روشهای آموزش فعلی را پایه گذاری کردند.
تعریف رایج کودکان با ناتوانیهای رشدی و هوشی بر دو مؤلفه مهم هوش و رفتار سازشی تاکید دارد تشخیصهای آموزشی ناتوانی رشدی و هوشی به ویژگیهای کودک در محیط اجتماعی بستگی دارد.
• عوامل بسیاری در گسترش ناتوانیهای رشدی و هوشی نقش .دارند این عوامل شامل نابهنجاریهای ژنتیکی عوامل مسموم ،کننده عفونت،ها آسیبهای عصب شناختی و عوامل محیطی منفی میشود
سطوح تحولی مختلفی در کودکان با ناتوانیهای رشدی و هوشی یافت شده است. این سطوح جاگماریهای آموزشی و راهبردهایی را که کودک به آن نیاز دارد تعیین میکند
. کودکان با ناتوانیهای رشدی و هوشی مشکلاتی در پردازش اطلاعات دارند. برای بسیاری از آنها این مشکل ناشی از محدودیت در ،حافظه ،درک ،استدلال طبقه بندی و روشی است که آنها اطلاعات را سازماندهی و تصمیم گیری میکنند کودکان با ناتوانیهای رشدی و هوشی اغلب نقایص زبانی کلی دارند و مشکلات ویژه ای در زبان درکی نشان میدهد
برنامه مداخله بهنگام به معنی جلوگیری از علل محیطی ناتوانیهای رشدی و هوشی است، اما این برنامه نمیتواند تمام تأثیرات فقر و آشفتگی اجتماعی در خانه را از بین ببرد. مداخله در گام اول مهم است، هر چه زودتر بهتر
برنامه آموزش انفرادی برای کودکان با ناتوانیهای رشدی و هوشی بر نقاط قوتی تاکید میکند که میتوانند منجر به موفقیت شوند. •
برنامه آموزش ابتدایی و متوسطه برای کودکان با ناتوانیهای رشدی و هوشی بر مهارتهای علمی، تحول ارتباط و زبان اجتماعی شدن و مهارتهای پیش حرفه ای و حرفهای تاکید دارد برای
دانش آموزان با کم توانی ذهنی متوسط تاکید به طور خاص بر روی زبان کارکردی است. .
معلمان میتوانند با کاهش ناکامی افزایش موفقیت و الگوسازی رفتارهای مناسب نگرش و رفتار کودکان با ناتوانیهای رشدی و هوشی را ارتقاء دهند.
. ممکن است خانواده های کودکان با ناتوانیهای رشدی و هوشی برای سازگاری با چالشها به حمایت و کمک نیاز داشته باشند این حمایتها و کمکها میتواند هم از سوی متخصصان باشد و هم از سوی والدینی باشد که در موقعیتهای مشابه قرار دارند
. برنامه ریزی و آموزش حرفه ای باید انتقال افراد با ناتوانیهای رشدی و هوشی را از مدرسه به محل کار تسهیل .کند بسیاری از این کودکان میتوانند
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643