پاورپوینت فصل اول 1 ( کودکان با شرایط استثنایی و خانواده هایشان ) کتاب روانشناسی و آموزش کودکان استثنائی نوشته ساموئل کرک با ترجمه رقیه اسدی گندمانی، عباس نسائیان
در قالب pptx و در 37 اسلاید و قابل ویرایش
فهرست مطالب::
کودک با شرایط استثنایی مرور کلی
الف حوزه های آموزشی استثنایی بودن
طبقه های ناتوانی از نظر قانون آموزش افراد با ناتوانی (۲۰۰۴)
ب تفاوتهای درون فردی و بین فردی
الگوی پردازش اطلاعات
شناسایی بهنگام کودکان با شرایط استثنایی
سبب شناسی استثنایی بودن
الف.تعامل وراثت و محیط
شیوع:چه تعداد از کودکان با شرایط استثنایی وجود دارد؟
بازنمایی نامتناسب گوناگونیهای فرهنگی زبانی در آموزش ویژه
نظام خانواده و کودکان استثنایی
:الف: رویکرد بوم شناختی و کودکان استثنایی
ب. نقش خانواده ها
واکنش والدین به کودک با ناتوانی
ت روابط خانواده -متخصصان
ث رشد هیجانی و خانواده
همشیره های کودکان با شرایط استثنایی
چ ارزیابی خانواده ها
مقیاس کیفیت زندگی خانواده
خانواده های متفاوت به لحاظ فرهنگی و زبانی
خانواده های جایگزین
حمایتهای تخصصی برای والدین
خانواده به عنوان حامی قدرت والدین
ارزیابی برنامه های خانواده
تأثیر فرهنگ و جامعه
انتقال به جامعه
منابع جامعه
خلاصه فصل
طبقه های اصلی استثنایی بودن شامل کودکان با تفاوتهای ،هوشی تفاوت های ارتباطی ناتوانی های یادگیری تفاوتهای حسی تفاوتهای رفتاری ناتوانیهای شدید و چندگانه تفاوتهای جسمانی و سلامت بیش فعالی انقص توجه و اتیسم میشود.
. کودکان استثنایی دو تفاوت بین فردی میان) (کودکان و درون فردی درون خودشان را نشان میدهند. هر دو نوع از تفاوتها نیازمند انطباق ویژه توسط معلم است.
• شناسایی بهنگام شرایط استثنایی برای مداخله مناسب بسیار مهم است.
• نیازهای ویژه کودکان میتواند از طریق الگوی پردازش اطلاعات که شامل درونداد پردازش مرکزی، برونداد، کارکرد اجرایی و بافت هیجانی است، توصیف شود. • تعداد کودکان متفاوت به لحاظ فرهنگی که نیازمند برنامه های آموزش ویژه هستند، به صورت نامناسبی زیاد است.
• الگوی پاسخ به مداخله یک مداخله سه سطحی بر اساس شدت نیازها فراهم میکند. • سازگاری همشیره های کودکان با ناتوانی میتواند از طریق برنامه های مداخله ای بهبود یابد
• توانمندسازی خانواده نقش بیشتری برای والدین در تدوین برنامه های ویژه کودکانشان قائل میشود و نیازمند تفکر مجدد در خصوص نقشهای سنتی ایفا شده توسط متخصصان والدین است.
نگرشهای فرهنگی ارزشها عادتها و زبان در اغلب خانواده ها ریشه دوانده اند و زمانی که مربیان و سایر متخصصان با کودکان استثنایی با پیش زمینه های فرهنگی متفاوت کار میکنند باید آنها را در نظر بگیرند.
خانواده ها با فرهنگهای متفاوت ممکن است ارزشها و شیوه های فرزندپروری متفاوتی داشته باشند که با مسئله انطباق برای کودکان با نیازهای ویژه ترکیب میشود.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643