پاورپوینت فصل نهم 9 ( کودکان با اختلال های ارتباطی زبانی و گفتاری ) کتاب روانشناسی و آموزش کودکان استثنائی نوشته ساموئل کرک با ترجمه رقیه اسدی گندمانی، عباس نسائی
در قالب pptx و در 41 اسلاید و قابل ویرایش
فهرست مطالب::
مطالعه تاثیر آسیب های مغزی بر درک زبان
مطالعه زبانی
ویژگی های دانش آموزان و تعاریف ارتباط،زبان و گفتار
تعریف ارتباط زبان و گفتار
ارتباط
زبان
ساخت زبان
کارکرد زبان
گفتار
رشد زبان طبیعی و غیر طبیعی
اختلال در ارتباط زبان و گفتار
اختلالهای گفتاری
اختلالهای صوت
اختلالهای روانی گفتار: لکنت
شیوع اختلالهای ارتباطی زبانی و گفتاری
اهمیت بافتهای زبانی و فرهنگی کودکان
الف: یادگیرنده های دوزبانه
ب:تفاوتهای زبانی
پ: لهجه ها
ارزیابی و تشخیص مشکلات ارتباطی زبانی و گفتاری
ارزیابی کودکان با پیش زمینه های فرهنگی و زبانی متنوع
پاسخهای آموزشی برای دانش آموزان با اختلالهای گفتاری زبانی و ارتباطی
رویکرد پاسخ به مداخله برای دانش آموزان با اختلالهای ،گفتاری زبانی و ارتباطی
سطح یک همگانی برای دانش آموزان با اختلالهای گفتاری، زبانی و ارتباطی
سطح دو هدفمند برای دانش آموزان با اختلالهای گفتاری زبانی و ارتباطی
سطح سه فشرده برای دانش آموزان با اختلالهای گفتاری زبانی و ارتباطی
برنامه ریزی و آموزش برای دانش آموزان با اختلالهای گفتاری زبانی و ارتباطی
راهبردهای ویژه برای حمایت از یادگیرندههای زبان انگلیسی
فناوری کمکی برای ارتباط جبرانی و افزوده
چگونه والدین میتوانند ارتباط کودکشان را حمایت کنند
خلاصه
تشکیل انجمن آمریکایی گفتار و شنوایی در سال ۱۹۲۵ برای مشارکت آسیب میبیند چه باید انـ شکل گیری رشته اختلالهای گفتار و زبان ضروری بود.
. کودکان با اختلالهای ،ارتباطی گفتاری و زبانی مجموعه گسترده ای از نقاط قوت و ضعف دارند که یادگیری آنها را تحت تأثیر قرار میدهد.
ارتباط بخشی ضروری از انسان بودن است که به ،فرستنده پیام و گیرنده نیاز دارد.
• زبان رمزی است که در آن علائم، صداها نشانه ها میتواند ،احساسات عقاید و اطلاعات را بازنمایی کند.
زبان به دو صورت بیانی و دریافتی است و به عنوان ساخت محتوا و کارکرد توصیف میشود •
ساخت زبان شامل واج شناسی تکواژشناسی و نحو است معناشناسی به محتوا بر میگردد و کارکرد شامل کاربردشناسی و فرازبان است.
. گفتار تولید شفاهی منظم واژههای یک زبان معین است.
فرآیندهای مورد نیاز برای تولید گفتار ،تنفس آوا ،سازی ،تشدید ،تولید شنوایی و نماد سازی سازماندهی است.
• به طور طبیعی رشد زبان الگوی پیچیده ای را دنبال میکند که از صداها به سمت کلمات و سپس جمله هایی که معانی را انتقال میدهند حرکت میکند
• اختلال زبانی درک و یا کاربرد آسیب دیده زبان گفتاری نوشتاری و یا سایر سیستمهای علامتی است. •
اختلال گفتار شامل مشکل در ،تولید روانی و صوت است.
• درک الگوهای طبیعی اکتساب زبان بخش مهمی از شناسایی اختلالهای زبانی کودکان است. ارزیابی جامع برای شناسایی اختلالهای ،ارتباط گفتار و زبان ضروری است.. از آنجا که اختلالهای ،ارتباط گفتار و زبان اغلب همراه با سایر ناتوانیها وجود دارد تعیین میزان شیوع آنها دشوار است.
• درک پیش زمینه فرهنگی و زبانی کودک برای شناسایی و حمایت صحیح کودکان با اختلالهای زبانی ضروری است.
• افراد با ناتوانی ممکن است اختلالهای ارتباطی داشته باشند.
کودکان یاد میگیرند به زبانی صحبت کنند که در خانه و همسایگیشان صحبت میشود. آنها تمایل دارند زبانی را برای بیان نیازها و افکارشان به کار ببرند که والدین و مراقبانشان استفاده میکنند.
الف: یادگیرنده های دوزبانه
ب:تفاوت های زبانی
ج:لهجه ها
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643