پاورپوینت فصل ششم 6 ( کودکان با ناتوانایی های یادگیری ) کتاب روانشناسی و آموزش کودکان استثنائی نوشته ساموئل کرک با ترجمه رقیه اسدی گندمانی، عباس نسائیان
در قالب pptx و در 44 اسلاید و قابل ویرایش است
فهرست مطالب:
ویژگیهای دانش آموزان با ناتوانیهای یادگیری
تعریف و شناسایی ناتوانیهای یادگیری و نگاهی به علتها
ناتوانی یادگیری ویژه
ناتوانیهای یادگیری تغییر پارادایم به الگوی پاسخ به مداخله
نارساخوانی
اهمیت شناسایی بهنگام کودکان با ناتوانیهای یادگیری
علل ناتوانیهای یادگیری
عوامل ژنتیکی ناتوانیهای یادگیری
مغز و ناتوانیهای یادگیری
شیوع ناتوانیهای یادگیری
شناسایی صحیح کودکان دو زبانه
استفاده از الگوی پردازش اطلاعات برای درک ناتوانیهای یادگیری
مشکلاتی در درونداد
مشکلاتی در پردازش یا تفکر
مشکلات در برونداد
مشکلات مربوط به کارکرد اجرایی
بافت هیجانی پردازش اطلاعات
الگوی پردازش اطلاعات به عنوان یک سیستم
پاسخهای آموزشی برای دانش آموزان با ناتوانیهای یادگیری
الگوی پاسخ به مداخله برای دانش آموزان با ناتوانی های یادگیری
سطح یک همگانی برای دانش آموزان با ناتوانیهای یادگیری
سطح دو هدفمند برای دانش آموزان با ناتوانیهای یادگیری
سطح سه فشرده برای دانش آموزان با ناتوانی های یادگیری
برنامه ریزی و آموزش برای دانش آموزان با ناتوانیهای یادگیری
راهبردهایی که برای حمایت از دانش آموزان با ناتوانیهای یادگیری به کار میرود
دسترسی به استانداردهای مشترک :کشوری طرح جامع یادگیری
فناوری کمکی برای دانش آموزان با ناتوانیهای یادگیری
خانواده و مسایل حمایتی
خلاصه
. رشته ی ناتوانی یادگیری ریشه در سالهای گذشته دارد زمانی که ما تلاش کردیم در مورد تحول مغز و کودک بیشتر بدانیم.
. افراد با ناتوانیهای یادگیری یک گروه ناهمگن هستند و هر دانش آموز مجموعه ی منحصر به فردی از توانمندیها و چالشها را دارد.
• یک ارزیابی جامع شامل همه ی تواناییهای شناختی و موفقیتهای تحصیلی همراه با داده های نظارت بر پیشرفت می،شود ضروری است تا برنامه ریزی و تشخیص به صورت دقیق برای دانش آموزان با ناتوانی یادگیری انجام گیرد.
. اگرچه منشأ ناتوانی یادگیری تقریباً ناشناخته است اما پذیرفته ترین علت آن مشکلی است که به چگونگی پردازش اطلاعات توسط افراد در سطح عصب شناسی مربوط میشود •
با این که شیوع دانش آموزان با ناتوانی یادگیری رو به کاهش است اما این گروه همچنان بزرگترین گروه در آموزش ویژه هستند. .
اگر دانش آموزی که در حال یادگیری زبان است ناتوانی یادگیری داشته باشد دچار مشکل میشود زیرا کودکان در زمان تسلط به دو یا بیشتر از دو زبان با چالش روبرو میشوند به همین خاطر ارزیابی مربوط به دو زبان مهم است.
الگوی پردازش اطلاعات میتواند برای درک ناتوانیهای یادگیری به کار رود و به ما در طراحی مداخلات و حمایتهایی یاری رساند که دانش آموزان برای غلبه بر چالشهایشان به آنها نیازЯدارند.
دانش آموزان ناتوان مورد نیاز است بالا میبرد
. شناخت بهنگام علائم ناتوانی یادگیری امکان حمایت از کودک قبل از شکست را فراهم می
رویکردپاسخ به مداخله سطح همکاری بین معلمان عادی و ویژه را بالا میبرد
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643