پاورپوینت فصل پنجم 5 ( کودکان با اختلال های طیف اتیسم ) کتاب روانشناسی و آموزش کودکان استثنائی نوشته ساموئل کرک با ترجمه رقیه اسدی گندمانی، عباس
در قالب pptx و در 46 اسلاید و قابل ویرایش
فهرست مطالب::
تعریف اختلال های طیف اتیسم
علتهای اتیسم
ژنتیک و اتیسم
علتهای نادرست برای اتیسم
عصب شناسی و تحول مغز یافتههای اخیر مرتبط با اختلالهای طیف اتیسم
شناسایی کودکان مبتلا به اتیسم
شیوع اتیسم
اهمیت شناسایی بهنگام
ویژگیهای کودکان مبتلا به اتیسم
الگوی پردازش اطلاعات
بیش حسی به محرکهای حسی (درونداد)
پردازش مرکزی
شیوع پاسخ برونداد
پاسخهای آموزشی برای دانش آموزان با اختلال طیف اتیسم
سطح یک همگانی برای دانش آموزان با اختلال طیف اتیسم
سطح دو هدفمند برای دانش آموزان با اختلال طیف اتیسم
سطح سه فشرده برای دانش آموزان با اتیسم
مراکز اصلی برای کودکان با اختلال اتیسم
طرح UCLA برای کودکان اتیسم
TEACCH-دانشگاه شمال کارولینا در چاپل هیل
LEAP-دانشگاه کلورادو در دنور
مدل پاسخ محوری - دانشگاه کالیفرنیا در سانتا باربارا
برنامه ریزی و آموزش برای دانش آموزان با اختلالهای طیف اتیسم
راهبردهای کودکی اولیه
فراگیر سازی در بافت کودکان با اتیسم مدرسه رو
ایجاد ساختار
ارتقاء مهارتهای اجتماعی
ارزیابی کاربردی رفتار
فناوری کمکی برای کودکان با اختلال طیف اتیسم
اثر بخشی مداخله های اتیسم
نقش خانواده ها و جوامع
سیاست عمومی دادگاهها و قانون گذاری
چگونه قانون گذاری بر آموزش کودکان با اختلال طیف اتیسم اثر میگذارد
خلاصه
• اتیسم یک اختلال تحولی فراگیر است که بر ارتباط و تحول اجتماعی تأثیر میگذارد
نشانگرهای واضحی از عوامل عصب شناختی و ژنتیکی در علتهای اتیسم وجود دارد. هیچ عامل محیطی مانند واکسیناسیون و الگوهای خانوادگی در سبب شناسی اتیسم درگیر نیست
تغییر در استانداردهای تشخیصی پنجمین ویرایش راهنمای تشخیصی و آماری اختلالهای روانی ممکن است خدمات حمایتی را برای کودکان با اختلال اتیسم با کارکرد بالا و نشانگان آسپرگر حذف کند.
بیماری اتیسم میتوانند حتی در ۲ سالگی شناسایی .شود شروع خیلی سریع درمان فشرده برای تحول زبان و مهارتها توصیه میشود .
به نظر میرسد شیوع اختلالهای طیف اتیسم به طور پیوسته افزایش یافته است. امروزه اختلال اتیسم ۱ در ۱۱۰ و حتی بیشتر برآورد
توانایی خواندن احساسات و نیازهای دیگران نظریه ذهن در کودکان با اتیسم آسیب دیده است.
تحلیل کاربردی رفتار یک درمان انتخابی است که یادگیری شناختی و اجتماعی را شکل میدهد تمرکز بر رشد مهارتهای اجتماعی شامل تغییر در محیط آموزش مهارتهای جانبی مداخله با مشارکت همسالان و آموزش مهارتهای اجتماعی مستقیم است. •
برای کودکانی که از زبان استفاده نمیکنند روشهای ارتباطی افزوده یا جایگزین مانند تصاویری که به طور خاص برای ارتباط سازماندهی میشوند به کار برده میشوند
برنامه های درمانی بسیاری برای اختلالهای طیف اتیسم وجود دارد و همه آنها موفقیتهای بالینی در پیشرفت مهارتهای اجتماعی و تحصیلی گزارش داده اند
. عليرغم تنوع رویکردها همه برنامههای درمانی اجزای مشترکی دارند مانند محتوای برنامه مشابه محیطهای آموزشی ساختار یافته روال قابل پیش بینی رویکردهای کارکردی برای مشکلات رفتاری و آموزش مهارتهای انتقالی برای آماده سازی کودکان برای مهدکودک
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643